Digital Technologies and Interactivity in Selected Online Radios : the Strategies Employed to Improve the Audience Experience
Studi
-
Master di II Livello: MA in Communications & Cultural Studies
conseguito presso Dublin City University nell'anno 2007
con una votazione di 100 su 100 -
Diploma di maturità
conseguito presso il
Liceo classico
con votazione 36/60°
Esperienze lavorative
-
Dal
2004
lavora
presso
HEWLETT PACKARD, Ireland
nel settore
Informatica - Telecomunicazioni
Mansione: Internal Communications and Customer Satisfaction CoordinatorCommento personale: • Managed design and development of HP Internal Newsletter. • Designed and managed web surveys with dissatisfied customers to improve customer satisfaction KPI. • Responsible for Customer Satisfaction summary reports to management. • Analyzed existing processes on a regular basis to identify opportunities to improve efficiency and effectiveness in tracking customer satisfaction. • Participated in design and implementation of programs to improve customer loyalty. • Carried out root cause analysis of customer dissatisfaction and provided regular feedback on findings to senior management to ensure corrective actions were implemented.
-
Dal
2004
ha lavorato
presso
Meta Comunicazione, Milan. Public Relation Agency
nel settore
Media e Comunicazioni
Mansione: Press Office Executive -
Dal
2003
ha lavorato
presso
Diario, Milan. Weekly Newspaper
nel settore
Media e Comunicazioni
Mansione: Web Editor -
Dal
2003
ha lavorato
presso
Società dei Contenuti, Milan. Internet Content Provider
nel settore
Media e Comunicazioni
Mansione: Web Content Management Consultant -
Dal
2000
ha lavorato
presso
Radio Popolare Spa, Milan. Radio Station
nel settore
Media e Comunicazioni
Mansione: Editor and Newsreader
Lingue straniere
- Inglese parlato e scritto: ottimo
- Spagnolo parlato e scritto: discreto
- Tedesco parlato e scritto: ottimo
Conoscenze informatiche
- Livello ottimo