An Exploratory Study of Open Innovation Practices in Europe and their Impact on R&D Internationalization
Francesco Pignatti is a Business Consultant for InfoTrends’ European Network Document Solutions service. Prior to joining InfoTrends, Mr. Pignatti served as a Market Research Analyst for Frost & Sullivan, located in the U.K. In this role, he provided consulting to a number of organisations in the organic and natural products industries such as L’Oreal, Nestle, Tetra Pak, FAO, and JETRO. Mr. Pignatti has also established his own Web design firm and he has produced many e-commerce sites all over Europe.
Mr. Pignatti graduated Cum Laude from the Università degli Studi di Ferrara in Italy with a Bachelor’s Degree in Marketing and Communication. He received his Master’s Degree in International Business and Management from the Manchester Business School. He also holds a diploma in Marketing Operations Management from the UK Chartered Institute of Marketing (CIM).
For more info about the author please visit his official website at:
www.francescopignatti.com
LinkedIn profile: http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=15879978
*** For more papers and articles by the author please visit his personal media repository at:
http://www.francescopignatti.com/media/
*** In 2008 is also expected the publication of "Internet e i movimenti sociali" by Prospettiva Editrice and "Open Innovation Europe". The books will be available in numerous bookstores either in Italy and in the UK.
Check the author's official website for more updates.
The hard copy of the book is now available at: www.interneteimovimentisociali.com
VIDEO PRESENTAZIONE:
Studi
-
Laurea in Comunicazione d'impresa
conseguita presso Università degli Studi di Ferrara nell'anno 2004-05
con una votazione di 110 e lode
sostendendo i seguenti esami:Materia Voto Storia Contemporanea 30 e lode Logica 30 e lode Sociologia 30 Cultura Visuale 30 Linguistica 28 Linguistica Italiana 28 Antropologia Culturale 30 e lode Analisi del Linguaggio Giornalistico 30 e lode Semiotica 30 Filosofia del Linguaggio 30 Estetica 30 Psicologia 30 Inglese 30 e lode Informatica 30 Sociologia della Comunicazione 28 Sociologia della Cultura 28 Diritto del'informazione 30 Letteratura anglo-americana 30 e lode Marketing 30 e lode Relazioni Pubbliche 30 e lode Psicologia Sociale 30 Filosofia della Scienza 30 Dottrine Politiche 29 Laboratorio di Scrittura 30 Diritto Pubblico 29 Filosofia Morale 30 Sociologia dei mezzi di comunicazione di massa 30 Antropologia della Comunicazione 30 Statistica 30 Public Speaking 30 e lode Arti Multimediali 30 Spagnolo 29 Comunicazione Etica 30 e lode Analisi del Linguaggio Politico 30 e lode Storia Moderna 29 Teoria dei Media 30 Comunicazione d'impresa 30 e lode -
Master in International Business and Management
conseguito presso Manchester Business School nell'anno 2007
con una votazione di 110 e lode
sostendendo i seguenti esami:Materia Voto Multinational Management 30 e lode Economic Analysis of the Multinational Enterprise 30 e lode Research Methodology II 30 e lode International Business 30 e lode Technology Strategy and Innovation Management 30 e lode International Business Negotiations 30 e lode International Marketing 30 e lode Research Methodology III 30 e lode -
Laurea
in
Marketing
conseguita presso Università Commerciale Luigi Bocconi di Milano nell'anno 2006
con una votazione di 110 e lode
Commento personale: Progetto finale per il conseguimento del Professional Diploma in International Marketing emesso dal UK Chartered Institute of Marketing
-
Diploma di maturità
conseguito presso il
Liceo scientifico
con votazione 90/100°
Altri titoli di studio
-
International Marketing
conseguito presso Cambridge College of Marketing nell'anno 2006 -
International Business and Management
conseguito presso Manchester Business School nell'anno 2007
Esperienze lavorative
-
Dal
2007
lavora
presso
InfoTrends
nel settore
Consulenza
Mansione: Business Software Consultant Network Document SolutionsCommento personale: Office document solutions draw on products and services from multiple segments of the technology industry, including desktop and network computing, as well as supporting software and hardware for dedicated document management including MFPs and related workflow tools. NDSE provide research, consulting, and counsel on the markets for software and solutions supporting workgroup document processes, including areas such as workgroup document management, document output management, and automated document routing and workflow applications. Inquiries and consultation can be used to: - Provide custom cuts of our forecast data - Identify potential business partners - Discuss industry developments - Interpret research - Understand the competitive landscape - Assist with strategic planning - Support presentation and business planning
-
Dal
2005
ha lavorato
presso
Frost & Sullivan
nel settore
Consulenza
Mansione: Marketing Research Analyst -
Dal
2002
ha lavorato
presso
McDonald's
nel settore
Alimentazione
Mansione: Marketing Junior -
Dal
2002
ha lavorato
presso
Telestense
nel settore
Media e Comunicazioni
Mansione: Presentatore televisivo e radio speaker -
Dal
2002
ha lavorato
presso
Il Resto del Carlino
nel settore
Editoria
Mansione: Giornalista
Lingue straniere
- Inglese parlato e scritto: ottimo
- Spagnolo parlato e scritto: ottimo
- Tedesco parlato e scritto: discreto
- Francese parlato e scritto: buono
Conoscenze informatiche
- Livello ottimo