Promote the Olympic Games in London: the Social Network
Facebook www.facebook.com/London2012
The Facebook page called “London 2012” is a classic notice-board with a low-def image on the left side, and other images and videos regarding event. It advice about the important notice of the Olympic Games, and give some link to the ticket store online. Not very creative or particular page, but functionally.
Youtube www.youtube.com/london2012
“Join in” is the slogan of this Olympic Games and the name of its Youtube channel. The page is organized like most of Youtube channel but is simple and clear, with the principal video in the middle and the other video in an index on the right side. The video shows a lot of interview made by athletes or people who work at the event the structures, and some video about the Mascots.
Twitter twitter.com/london2012
The Twitter channel called “London 2012”, is like the other Twitter channell, a font of information in real time about the games, with a possibility to receive Feed RSS.
Continua a leggere:
- Successivo: Promote the Olympic Games in London: Shows & Events
- Precedente: Promote the Olympic Games in London: the Official Site
Dettagli appunto:
-
Autore:
Lorenzo Blangiardi
[Visita la sua tesi: "L'informazione spettacolarizzata"]
[Visita la sua tesi: "Il video interattivo come strumento per una didattica rinnovata"]
[Visita la sua tesi: "L'assistente sanitario e la comunicazione nei programmi di prevenzione secondaria"]
- Università: Università degli Studi di Firenze
- Facoltà: Scienze dell'Educazione
- Esame: Inglese
- Docente: Solly
Altri appunti correlati:
- Cultura Letteraria e Sistema dei Media
- Marketing nell’industria del turismo e dell’accoglienza
- Marketing per gli eventi culturali
- Nuovi orizzonti della pubblicità
- Il nuovo manuale di tecniche pubblicitarie. Il senso e il valore della pubblicità
Per approfondire questo argomento, consulta le Tesi:
- L'influenza percepita di Tik Tok nel processo di acquisto della Generazione Z
- Branded Content e Branded Entertainment. La marca come Media Company.
- Tecnologie alternative o alternative alla tecnologia? La disconnessione come valore e strategia di marketing
- Turismo e Web 2.0. L’influenza dei Social Network sugli eventi turistici culturali: il caso studio “Tempus est Jocundum” di Gemona del Friuli
- Il ruolo del Web Marketing nelle strategie di internazionalizzazione delle imprese agroalimentari italiane
Puoi scaricare gratuitamente questo appunto in versione integrale.